vrijdag 11 juli 2014

Mijn leven op zijn kop!

Ruim 5 maanden na mijn vorige update zijn we nu een kleine 3,5 week voor vertrek..  En in tegenstelling tot vorige jaren moet ik eerlijk bekennen, dat mijn hoofd er niet naar staat.. Er is zo veel gebeurd en er staat nog zoveel te gebeuren dit jaar... Pffff mijn hoofd zit er vol van..

Met mijn vader ging het al snel niet meer zo erg goed.. Maar wat er aan de hand was werd niet duidelijk..  Hij werd door verwezen van het lokale ziekenhuis in Tilburg naar het Erasmus MC in Rotterdam. In Tilburg wisten ze niet meer wat te onderzoeken.. Uiteindelijk is hij 7 weken geleden, toen het alleen maar berg afwaarts ging opgenomen in Rotterdam. Ruim 4 weken heeft hij daar gelegen. Stapsgewijs is men mogelijke oorzaken gaan uitsluiten. Het was geen TBC, het was geen Lupus, geen reuma, geen asbestose, maar wat was het nou wel... Uiteindelijk kwam men er, bij een poging vocht weg te halen bij zijn long, achter dat er een ontsteking zat. Geopereerd moest er worden, want ze wilden het schoonmaken en het met eigen ogen zien. En dat was maar goed ook 2 ribben moesten verwijderd worden om überhaupt toegang te krijgen tot zijn borstkas. Daarna werd er met de ontsteking het longvlies en het borstvlies verwijderd.. Na de operatie heeft hij nog een week in het Erasmus MC gelegen en een week in Tilburg.. En ik? Gedurende de periode in het Erasmus ben ik 3 tot 4 keer per week met mijn moeder naar Rotterdam gereden.. Dat kostte iedere dag zo'n 3 a 4 uur van mijn tijd. Ik heb het graag gedaan, maar het heeft wat energie gekost.. Of ik het nog niet druk genoeg had.. Kreeg ik in dezelfde periode zo vanaf eind April het idee, dat ik in plaats van in 2015 mijn badkamer te gaan verbouwen, mss ook wel naar een ander huis kon gaan kijken..op 30 april, vertelde ik dat aan een vriendin.. Zo van .. Nou uh ik heb bedacht dat ik ook kan verhuizen... Volgens mijn vriendin die toevallig ook 2 huizen verderop woont was dat een heel stom plan.. 4 weken later had ik mijn besluit genomen, wat huizen bekeken en 1 woning inmiddels 2 keer bezocht. En sterker nog een eerste, tweede en laatste bod gedaan, wat ook al geaccepteerd was.. Mijn dochter vond en vindt het geweldig. Maar vroeg wel of ik een volgende keer een dergelijk idee, misschien een maand of 3 eerder kon ventileren..

Mijn leven staat dus enigszins op zijn kop..

Sterre is vandaag met haar vader voor 2 weken naar zuid Frankrijk vertrokken, ik teken zoals het er nu naar uitziet volgende week het voorlopig koopcontract en de hypotheekaanvraag.
Over 3 weken en 3 dagen vertrekken we naar Orlando en 1 december verhuizen we naar ons vrijstaande droom bungalowtje in een naast gelegen dorp...hoe gek kun je het bedenken...??
Maar ik volg mijn hart, probeer de beslissingen te nemen die bij me passen en LEEF!


2 opmerkingen:

  1. Goed van jou! En straks lekker uitrusten in Florida ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wat een hectische tijden ! En ook al die keuzes die je moet maken zijn niet mis. Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Florida geweest en twee jaar terug al een keer kort naar de Westkust. Ik begrijp je drang om weer naar Florida te gaan heel goed maar ook dat het wel een grote uitgavepost is. En dan komen weer die keuzes en dat valt niet mee. Wel dapper dat je naast alle hectiek ook nog een ander huis kunt kopen! Ziet er mooi uit op de foto. Nu ik je blog lees ben je als het goed is net vertrokken en ben ik erg benieuwd naar de verhalen en belevenissen. Ik heb je blog vorig jaar ook gevolgd net als de vele andere blogs. Dat is ook zo'n verslaving die volgens mij bij het reisen naar Florida hoort! Fijne rustige vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen